Małe Elektrownie Wodne - Forum społeczności

Małe Elektrownie Wodne w polsce, forum, serwis, automatyka, sterowanie, projekty, turbiny, turbina, kaplan, franciss, montaż, konsultacja, portal
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 22 grudnia 2012, 16:45 
Offline
jestem tu nowy

Dołączył(a): sobota, 22 grudnia 2012, 16:13
Posty: 2
Witam, jestem zupełnym laikiem, ale wpadł mi w ręce raport na temat przepływów na rzece, a mój znajomy powiedział ze można by tam wybudować elektrownie wodna. Chciałbym oszacować potencjalną moc takiej elektrowni ale jak zrozumiałem ze wszystkiego co znalazłem w internecie potrzebny mi jest do tego spad. Niem rozumiem jak go wyznaczyć w przypadku elektrowni przepływowej. W sensie rozumiem że spad to różnica poziomów między dwoma punktami, ale nie wiem co to za punkty?? Czy nie jest tak że mogę wybudować budowlę piętrzącą, i przez to zwiększyć różnicę wysokości?? co wtedy ograniczałoby spad? wysokość brzegów, żeby woda się nie wylała? i gdzie jest najniższy punkt? i skoro rzeka ciągle płynie w dól to czy jeśli zrobili byśmy jakieś jakby "sztuczne koryto jakiś kanał czy coś w stylu akweduktu" które byłoby na jednej wysokości to w jakiejś odległości spad względem "oryginalnego" koryta rzeki znowu by wzrósł, a to jak rozumiem zwiększyłoby moc elektrowni?? dlaczego tak nie robimy nie opłaca się??

Za wszelkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 22 grudnia 2012, 17:01 
Offline
młody elektrowniarz
młody elektrowniarz

Dołączył(a): czwartek, 16 grudnia 2010, 23:38
Posty: 79
Lokalizacja: Warszawa
górna woda - poziom wody, w którym masz ujęcie wody dla elektrowni(przed progiem, jazem). ujęcie możesz mieć tuż przed progiem lub gdzieś dalej doprowadzone do elektrowni rurociągiem.