Małe Elektrownie Wodne - Forum społeczności

Małe Elektrownie Wodne w polsce, forum, serwis, automatyka, sterowanie, projekty, turbiny, turbina, kaplan, franciss, montaż, konsultacja, portal
Teraz jest czwartek, 9 maja 2024, 08:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 19 września 2005, 14:35 
Offline
starszy elektrowniarz
starszy elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 8 sierpnia 2005, 01:00
Posty: 273
:D Czesć :D Jest to kontynuacja tematu "Nowy" aut. Muzyk dot. udaru oraz przeniesienia napędu.
:D Grek jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy oraz uznania że chcesz się z nia dzielić :D
Dla mnie to tylko idea, nie jestem konstruktorem, byc moze ktoś na forum wykorzysta ją , może to iskierka , którą fachowcy rozwiną i będziemy wszyscy mieli problem z głowy. Można np. odwrócić podłączenie sprzęgła/przekładni i bedzie to wówczas przekładnia zwiekszająca obroty na generatorze. Proponuję pozytywne myślenie i rozwiniecie tematu.
Wiem na pewno , że udar to skokowy nadmiar lub niedobór energii z jednej strony. Srzęgło hydrokinetyczne dzięki tzw. uślizgowi nadaje sie idealnie do skompensowania uderzenia. Ma jeszcze tę zalete, że jest tanie, łatwo dostepne, długowieczne, przenieść może wielki zakres mocy i momentu obrotowego no i do tego b. niezawodne.
Oczywiście można wymyślić jeszcze wiele amortyzatorów gwałtownego uderzenia energii. Mnie akurat to wpadło do głowy :D

Pozdrawiam Szam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 21 września 2005, 13:20 
Offline
młody elektrowniarz
młody elektrowniarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 maja 2005, 01:00
Posty: 43
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje zdanie jest takie jak w poprzednim temacie:
Sprzęgło hydrokinetyczne bardzo dobrze nadaje się do tłumienia wahań momentu obrotowego (dlatego jest praktycznie w każdej automatycznej skrzyni biegów) ale...
W samochodzie obroty i momenty praktycznie nigdy nie są stałe. W mew zastosowanie ograniczało by się jedynie do rozruchu, a to da się rozwiązać elektrycznie. Więc nie wiem czy jest sens bawić się w takie rozwiązania, skoro można problem rozwiązać prościej i taniej.

Sprawa wygląda podobnie jak np. sterowanie silnikami w latach 60, 70-tych (kto miał trochę styczności z automatyką przemysłową to wie o czym mówię - silniki na prąd stały, opornice wzbudzenia, wielobiegowe silniki, przekładnie hydrokinetycze, mechaniczne regulatory obrotów itp, itp.) Dziś montuje się najprostszy w konstrukcji i najtańszy silnik indukcyjny + falownik (ewentualnie reduktor) i sprawa jest załatwiona.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL