Małe Elektrownie Wodne - Forum społeczności

Małe Elektrownie Wodne w polsce, forum, serwis, automatyka, sterowanie, projekty, turbiny, turbina, kaplan, franciss, montaż, konsultacja, portal
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 8 lipca 2012, 11:22 
Offline
jestem tu nowy

Dołączył(a): niedziela, 8 lipca 2012, 11:02
Posty: 1
Produkcja już się zaczyna.
http://www.reo.pl/w-indiach-powstaje-sa ... powietrzem
Wykorzystanie turbin wodnych które bezpośrednio napędzałyby sprężarkę (którą jest po prostu silnik samochodu) np za pomocą wału giętkiego nie byłyby idealnym rozwiązaniem ? Po co zabawa z zamianą energii na prąd, potem silnik elektryczny i dopiero sprężarka ? Cena takich samochodów jest obecnie 6-8 tys $ ale niestety nie można ich kupić w Polsce. Stare młyny można przerobić na stacje sprężarek w których tankowałoby się sprężone powietrze.
Ekolodzy atakują projekt tłumacząc że do napędzania sprężarek potrzebny jest prąd, który trzeba wytworzyć nieekologicznie. Czemu więc go nie pominąć od razu energią mechaniczną z turbiny wodnej nie napędzać bezpośrednio sprężarki ??? Przez wiele lat jeździły tramwaje napędzane sprężonym powietrzem we Francji (od 1898.), przewiozły dziesiątki milionów pasażerów Tramwaje były napędzane za pomocą sprężonego powietrza w systemie Ludwika Mękarskiego.

_________________
Zdzisław


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 20 lipca 2012, 22:12 
Offline
młody elektrowniarz
młody elektrowniarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 18:11
Posty: 58
Ty byś chciał czymś takim jeździć ?
To można kupić gimnazjaliście aby nie musiał moknąć po przystankach.
To nie zasługuje na nazwanie samochodem , pkw czy słowem the car.
To można nazawć tylko z czeskiego - vozidlo :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 21 lipca 2012, 12:59 
Offline
maniak elektrowniarz
maniak elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2005, 01:00
Posty: 1114
zdziklo1 Zakładając, że samochód w trasie potrzebuje średnio 40kW mocy oraz sprawność procesu tankowania 50%, to na godzinę jazdy samochodem,turbina o mocy 40kW tankowałaby powietrze przez 2 godziny.
Zgłoś się do Patiomkina, on jest specjalistą od energii znikąd i patentuje takie głupoty. Co prawda nikt nigdy jego patentów nie widział, ale mówi, że ma.

P.s. Narek, vel Patiomkin, vel Patenciarz, podaj wreszcie te numery Twoich patentów, odszczekam bijąc czołem o beton Patenciarza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 24 lipca 2012, 16:47 
Offline
starszy elektrowniarz
starszy elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 677
Lokalizacja: Częstochowa
Oszczędzę Ci guzów bo kto wie co by jeszcze mogło się poprzestawiać i dopiero by było..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 07:26 
Offline
starszy elektrowniarz
starszy elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 677
Lokalizacja: Częstochowa
szam1953 napisał(a):
zdziklo1 Zakładając, że samochód w trasie potrzebuje średnio 40kW mocy oraz sprawność procesu tankowania 50%, to na godzinę jazdy samochodem,turbina o mocy 40kW tankowałaby powietrze przez 2 godziny.

Szamie, wojewoniku o rzeczowość z której coś wynika, wyjaśnij co wynika z tego co napisałeś.
A o samochodach elektrycznych Ty słyszał a...... To opisz teraz proces ładowania akumulatorów. Sprawność ładowania 60%.
Nie mam pojęcia o co chodzi Szamowi z tymi 2 godzinami pompowania, że szybko czy długo, czy co? Ale korzystając z powietrza zgromadzonego w zbiornikach ładowanie samochodu przeprowadza się w czasie 3 min. Taka wiedza do środowiska szama jeszcze nie dotarła i dlatego chyba odsyłał Zdziklo1 do Patenciarza Patiomkina tylko że ten Głąb Techniczy znowu dał mu pstryczka w nos.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 07:36 
Offline
starszy elektrowniarz
starszy elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 677
Lokalizacja: Częstochowa
NickHeidfeld napisał(a):
Ty byś chciał czymś takim jeździć ?
To można kupić gimnazjaliście aby nie musiał moknąć po przystankach.
To nie zasługuje na nazwanie samochodem , pkw czy słowem the car.
To można nazawć tylko z czeskiego - vozidlo :D


Następna "rzeczowa" wypowiedź na forum. Masz rację była by siara gdyby ludzie o kasynowym stylu życia podjeżdżali takim wozidłem, ale są też inne obszary życie, bardziej rzeczowe. Długo zastanawiałem się dlaczego pokazany samochód z napędem pneumatycznym nadaje się tylko dla gomnazjalisty. W końcu wymyśliłem - kolor. Zgadzam się, samochód o takim kolorze to tylko dla gimnazjalisty.

A jak zapatrujesz się na samochody o identycznej sylwetce tylko z silnikiem elektrycznym. Mogą istnieć czy też tylko dla gimnazjalisty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 4 sierpnia 2012, 17:22 
Offline
maniak elektrowniarz
maniak elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2005, 01:00
Posty: 1114
narek napisał(a):
szam1953 napisał(a):
zdziklo1 Zakładając, że samochód w trasie potrzebuje średnio 40kW mocy oraz sprawność procesu tankowania 50%, to na godzinę jazdy samochodem,turbina o mocy 40kW tankowałaby powietrze przez 2 godziny.

Szamie, wojewoniku o rzeczowość z której coś wynika, wyjaśnij co wynika z tego co napisałeś.
A o samochodach elektrycznych Ty słyszał a...... To opisz teraz proces ładowania akumulatorów. Sprawność ładowania 60%.
Nie mam pojęcia o co chodzi Szamowi z tymi 2 godzinami pompowania, że szybko czy długo, czy co? Ale korzystając z powietrza zgromadzonego w zbiornikach ładowanie samochodu przeprowadza się w czasie 3 min. Taka wiedza do środowiska szama jeszcze nie dotarła i dlatego chyba odsyłał Zdziklo1 do Patenciarza Patiomkina tylko że ten Głąb Techniczy znowu dał mu pstryczka w nos.


Oj Narek! To tak ciężko Tobie zrozumieć. Nieistotny jest czas tankowania, istotne jest to, że na zatankowanie jednego samochodu o mocy średniej w trakcie pracy 40kW w czasie 1 godz., elektrownia o tej samej mocy i ostatecznej sprawności procesu 50% musiałaby pracować przez 2 godziny. A więc tankowanie przez 2 godz/na 1 godz jazdy, albo akumulator (zbiornik) sprężonego powietrza, no ale jak zrobi się pusty to dalej tankowanie co 2 godz. Oznacza to tankowanie max. 12 takich samochodów na dobę i czas jazdy takim przykładowym samochodem 1 godz. A zresztą co mam dalej pisać jak ten Patiomkin i tak nie zrozumie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 22:01 
Offline
zaawansowany elektrowniarz
zaawansowany elektrowniarz

Dołączył(a): czwartek, 10 listopada 2011, 18:05
Posty: 153
No tu sie trzeba podpisać pod Szamanem, samochód na sprężone powietrze pomysłem dziwnym. Elektrownia wodna może lepiej zarabiać.

Samochód z 8 cylindram to już samochód.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 8 sierpnia 2012, 17:10 
Offline
starszy elektrowniarz
starszy elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 677
Lokalizacja: Częstochowa
kalbar napisał(a):
Samochód z 8 cylindram to już samochód.


Kamaz, najbardziej pasował by Kamaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 8 sierpnia 2012, 17:28 
Offline
starszy elektrowniarz
starszy elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 677
Lokalizacja: Częstochowa
Szamie w końcu Ci sie udało, przekonałeś mnie ze względu na tankowanie powietrza. Gdyby podjechał czołg to tankował by powietrze całą dobę. Silnik pracujący mocą 40 kW, tak jak w Twoim przykładzie, pali na godzinę 12 litrów benzyny. Czy ten Twój cudowny samochód tyle pali?
A czemu siedzisz cicho w sprawie ładowania akumulatorów? Prosiłem abyś policzył. Nie umiesz? Czy samochody elektryczne też są do kitu? Ładowanie samochodów elektrycznych. Prostownikiem o mocy 40 kW przez 1,7 godziny. Taką moca ładowany akumulator chyba by odfrunął razem z samochodem i po 2 latach do wymiany a butla po 10 latach tylko do sprawdzenia.
Szamie już tak długo się ośmieszasz, daj se spokój bo po prostu cieńki jesteś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 8 sierpnia 2012, 18:36 
Offline
maniak elektrowniarz
maniak elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 30 maja 2005, 01:00
Posty: 1114
Oj Patiomkin! Znowu masz energię znikąd. Patentuj dalej.
Jeden z moich samochodów rzeczywiście pali ok. 12 l na godz. jazdy, jemu i mnie jest z tym dobrze :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 14 listopada 2012, 22:06 
Offline
starszy elektrowniarz
starszy elektrowniarz

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2004, 01:00
Posty: 677
Lokalizacja: Częstochowa
Jeśli to nie FSO Warszawa na dolniaku M20 to zmień wtryski. Psujesz powietrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL