Tak, wirnik jest zmieniony na Francisa i od dawna stosunkowo dobrze pracuje, szczegolnie przy duzej podazy wody. Jednakze nie mamy zadnej kierownicy, bez ktorej - mysle - sprawnosc przy malych wodach jest niezadowalajaca. Natomiast nie sadze by ktos z Leszczynskiej Fabryki Pomp mogl mi doradzic odnosnie kierownicy, poniewaz oni w pompach nie stosuja zadnych urzadzen tego typu! Mam oryginalny projekt kierownicy, ktora chce zainstalowac i stad moje pytanie odnosnie szczegolow. Z tego co slyszalem kierownice we Francisach sa tak ustawione, ze niejako maja tendencje samoczynnego zamykania sie - np. gdyby uwolnic je od silownikow ktore nimi steruja (czy to prawda???) Ja mam nadzieje, ze odpowiednie przestawienie osi lopatek kierownicy, tak by wieksza (powierzchniowo) ich czesc byla po tej stronie osi, ktora przy otwieraniu wychyla sie do srodka spirali - spowoduje odwrotna "tendencje", tzn. ze beda sie one otwierac (jezeli przestanie sie na nie oddzialywac silami zewnetrznymi - silownikiem). Szczegolnie, ta tendencja otwierania sie powinna sie potegowac przy wzroscie cisnienia (uderzenie hydrauliczne) i wskutek tego powinno dochodzic do chwilowego uchylenia kierownicy i likwidacji nadmiernego cisnienia. Aby to umozliwic, zamierzam kierownice polaczyc z silownikiem hydraulicznym za posrednictwem odpowiednio dobranej sprezyny.
Jest to moj pierwszy projekt tego typu, dlatego prosze o wszelkie uwagi, ktore moga kolegom przychodzic do glowy!
_________________ Naucz się pisać bezwzrokowo (ja - dziadek) opanowałem to (a jest to jak niebo i ziemia) w ciągu 3 tygodni - 30 minut/dzien. Będzie Ci latwiej dyskutowac z nami! Otworz tylko np. strone http://www.pisaniebezwzrokowe.pl/szybkie_pisanie.html
|