Małe Elektrownie Wodne - Forum społeczności

Małe Elektrownie Wodne w polsce, forum, serwis, automatyka, sterowanie, projekty, turbiny, turbina, kaplan, franciss, montaż, konsultacja, portal
Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 00:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 23 maja 2006, 19:09 
Offline
jestem tu nowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 marca 2006, 01:00
Posty: 5
Witam!

Jestem studentem i w niedługim czasie zacznę pisać pracę dyplomową (z dziedziny hydroenergetyki oczywiście). Chciałbym w niej zamieścić co nieco o pomiarach parametrów hydrozespołów, no i oczywiście same pomiary. Jednakże do stworzenia bardziej skomplikowanych wykresów niezbędna jest spora ilość przeprowadzonych pomiarów.
...i tu moje pytanie: czy mozna w jakis prosty sposób podłączyć do hydrozespołu komputer rejestrujący pomiary, jeżeli tak to jakie musi on spełniać wymagania?

Dziękuję z góry za odpowiedzi,
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 25 maja 2006, 15:29 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 stycznia 2004, 01:00
Posty: 661
Lokalizacja: kaszuby
Do hydrozerpołu to raczej nie podłączysz komputera. Zeby pozbierać jakieś dane to musiał byś mieć jakiś miernik z interfacem chociaż.

Powiedz o jakie dane ci chodzi, mogę udostępnić historie pomiarów elektrycznych z jakiegoś tam turbozespołu, mam próbkowane co 10sekund większość parametrów elektrycznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 28 maja 2006, 02:10 
Offline
jestem tu nowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 marca 2006, 01:00
Posty: 5
Witam!

Co prawda pracę mam już zaczętą i piszę już ją w oparciu o rzeczywiste zakłady hydroenergetychne, jednakże z tego co się orientuję takiego interfejsu niestety w nich nie ma. Więc chyba będę musiał indywidualnie porobic sobie pomiary.