Małe Elektrownie Wodne - Forum społeczności

Małe Elektrownie Wodne w polsce, forum, serwis, automatyka, sterowanie, projekty, turbiny, turbina, kaplan, franciss, montaż, konsultacja, portal
Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2015, 00:05 
Offline
jestem tu nowy

Dołączył(a): środa, 11 lutego 2015, 15:26
Posty: 19
Witam, jestem nowym użytkownikiem tego forum i chciałbym zapytać o parę rzeczy związanych z budową bardzo malutkiej EW, jestem zielony w tym temacie wiec proszę o wyrozumiałość.
Przez moją działkę płynie strumyczek chciałbym go wykorzystać do produkcji energii a właściwie do ładowania akumulatorów. Przepływ rzeki waha się od 3-6l/sek wiem bardzo mało...liczę się z tym że osiągi będą mizerne, spad jaki mogę uzyskać to 3m tyle że muszę pociągnąć rurociąg ponad 100m
-jaką turbinę najlepiej zastosować?
-jaki rodzaj rur i o jakiej średnicy?
Dodam że kiedyś zrobiłem koło wodne nasiębierne o śr 80cm połączyłem z prądnica wolnoobrotową na neodymach i przy spadku 1m osiągnąłem niecałe 20 wat. Elektrownia ma mieć głownie charakter hobbystyczny :)
Wszelkie wskazówki będą dla mnie cenne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2015, 13:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 stycznia 2004, 01:00
Posty: 661
Lokalizacja: kaszuby
Widziałem kiedyś coś takiego na rurze 110mm od kanalizy, po drodze był jakiś wirnik, nie było widać jaki, do tego alternator i tyle. Działało kilka lat.

_________________
Nigdy nie myśl że ktoś inny jest głupszy od Ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2015, 15:28 
Offline
jestem tu nowy

Dołączył(a): środa, 11 lutego 2015, 15:26
Posty: 19
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem:)