Małe Elektrownie Wodne - Forum społeczności

Małe Elektrownie Wodne w polsce, forum, serwis, automatyka, sterowanie, projekty, turbiny, turbina, kaplan, franciss, montaż, konsultacja, portal
Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 21 lutego 2007, 13:19 
Offline
jestem tu nowy

Dołączył(a): środa, 21 lutego 2007, 01:00
Posty: 6
Lokalizacja: Strzegowo
Witam wszystkich.
jakie było moje zaskoczenie kiedy po dłuższym serfowaniu po necie i szukaniu materiałów na temat MEW znalazłem te ciekawe forum.
szczerze przyznam że jestem zielony, a przynajmniej byłem bo z każdym przeczytanym postem na tym forum 'nabieram wiedzy' (narazie teoretycznej).
Bardzo interesuje mnie możliwość rekonstrukcji w mojej okolicy dwóch już dziś nie istniejących młynów (no przynajmniej jednego) i adoptowanie ich na MEW-ki, wiem że nie jest to proste przedsięwziecie ale skoro kiedyś coś takiego funkcjonowało nie tylko jako młyn ale też wytwazało niewielkie ilości energi elektrycznej to ... czemu by się tym nie zająć.
W miejscowości , której mieszkam (Strzegowo nad Wkrą) jest stopień wodny, jest tzw. mostek, który dzieli rzeke na pięć przepustów. Stary młyn zajmował jeden z tych przepustów, pozostał po nim jeszcze mechanizm (nie wiem czy kompletny) przekładnie, zasuwy itp.
Zastanawiam sie czy niektórzy z Was znają ten temat (mojej miejscowości) a jeśli tak to co o tym sądzą?
Muszę się przyznać że nie robie tego z pobudek finansowych a poprostu jako samorządowiec chciałbym coś zrobić dla majej okolicy. Jesli moge liczyć na Wasze wskazówki i pomoc to z góry dziekuję.

P.S przepraszam za szereg mniej fachowych określeń


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 21 lutego 2007, 16:02 
Offline
zaawansowany elektrowniarz
zaawansowany elektrowniarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 24 października 2004, 01:00
Posty: 149
Lokalizacja: Kielce